25 Şubat 2018 Pazar

Kendi kendime "çelinc"

Bu aralar herkesler dikkat etmeye calisiyor zaten. Neye? Yedigine, ictigine, sagligina... Alternatif beslenme yontemleri pek moda oldu. Glutensizi, alkalisi, sekersizi, takviyelisi; kemik sulari likir likir iciliyor, zerdecallara doyamiyoruz, ekmek yemiyoruz falan filan. Dalga gecmiyor siddetle takdir ediyorum. Nitekim ig hesabim bu hesaplarla dolmus tasmis. Bir egilimim var. Takip ettigim bloglar da var bkz. Kahve, motivasyonum artiyor. Bir suredir zaten bazi seyleri kafamda oturtmaya calisiyordum. Sonra bir anda ilham geldi.

Saglikli yasarken ben.

Sekeri birakiyorum.

Sagligimla ilgili dogum sonrasi kilolari verememek disinda bir sorunum yok. Kronik hastalik yok, alerji yok, duyarlilik gelistirdigim bir besin yok. Ama dedim ki, sekere de ihtiyacin yok. Hem kiz icin sekersizlige alismak lazim.

Bana oyle bakma, anlayacaklar
Gecenlerde bir gun dogum gunumdu. Bir gun oncesinden cok yakin bir arkadasim gelip dogum gunu suprizi yapmis, pasta getirmisti. Pastami da yemistim, e daha ne bekliyordum. Dogum gunumun aksamina dikkat ettim ki o gun hic sekerli bir sey tuketmemisim. Bundan iyi gaz mi olur dedim ve rafine sekeri, turlu suruplari, yapay tatlandiricilari tuketmeyecegim diye karar aldim. Kuruyemisler, bal, ek sekeri olmadigina inandigim pekmez serbest.

Iyi gidiyorum- gidiyordum.

Izmir'de lokma dokulur, bilir misiniz? K
Kizi ogle uykusuna yatirdigimda birileri geldi, bir seylerin hayri miymis, neymis, lokma getirmis. Kiz uyandi, ben de mutfaga gittim, yemek yiyecegim. Bir baktim tezgahta kucuk yuvarlak, sevimli lokmalar. Akkklimin ucundan gecmedi seker yemedigim. Bir tane yedim, ikinciye acaba derken "Lan!" diye aydim. O anda orucunu yanlislikla bozmus mumin gibiydim. Cidden uzuldum. Istesem de yemiyorsum cunku seker. Bilinc disimin azizligine ugradim resmen.
Canim istemedi, ne alakasi var
Neyse, cok dayanamazsam ayda bir izin veririm kendime bir kucuk tatli icin demistim. Bunu da ona sayiyorum artik. Nazar boncugu.

Hayatimda bir gereksizi azaltiyorum. Minimal olmaya meyleden gonlumde bu bile "kendin icin bir sey yapiyorsun." canlari caldiriyor bana. Ve bu cok iyi geliyor.

Sonradan not: Motivasyonun tillahi babamdan geldi. "Bak, cok kilo almissin. Boyle giderse alirsin alirsin veremezsin sonra, siser kalirsin soyleyeyim." Cinim bibim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder