15 Aralık 2017 Cuma

Anne sayfalari

Su anda en popiler aktivitem anne sayfalarinda fink atmak. Sosyal medya hesabimi tamamen bu sayfalar uzerinden kullaniyorum, gerisi var ya, umrumda degil.

Baslangicta ihtiyac dogrultusunda gelisen bu gruplara uye olma maceram su anda bir elimde bebek, bir elimde cigdem altin gunu konseptine donustu.

Ben de artik iki aydir buralarda mesai harcadigim icin analiz yapma hakkini kendimde buluyorum. Ha, baktiginda bos beles isler. Ama omrum kose yastigi gibi koltugun bir tarafinda tarlasi yanmis koylu oturusu ile gectigi ve dahi emzirme seanslarinda kimseyle iki kelam edemedigim icin -hanfendi kiziyor da- benim adima insan icine cikma hali bu oluyor.

Bu gruplarin hepsinin kendine gore bir raconu var simdi. Ve belirli kaliplari.

Birincisi emzirme gruplari. Bu gruplarda kisiler emzirme ve onunla iliskili sorunlarini paylasiyor. Admin denilen yoneticiler var, son soz onlarda. Dogru davranmazsan sana tekmeyi basiyorlar, is ciddi yani. Bazi tipler var grup kurallarini begenmiyor adminle gorusmek istedigini beyan ediyor. Ufak capli bir agiz dalasindan sonra bu admin cagiriciyi gruptan dehliyorlar.

Bu gruplarin temel kalibi su: Emzik biberon var mi?

Diyelim ki sen emzirmeyle iliskili bir sorun yasiyorsun ve bididi bididi yazdin. Atiyorum;

" Bebegim 49 aylik oldu, iki gundur sol mememi istemiyor, kayinvalidem sutun az geliyor at eti yemedigim icin boyle oldugunu soyledi. Ne yapmaliyim?"

Burada hemen benim gibi sosyal medyada pusuya yatmis bir uye saniyesinde atlar;

"Emzik biberon var mi?"

Hasbelkader var dedin diyelim;

"Emzik biberon cope gidecek. Hemen atin." diye karsilik gelir. Sonra adminler gelir ve daha cok emzirin seklinde bir tavsiye verirler ve cogunlukla mutlu son. Bebe emmeye devam eder.

Aslinda cogunlukla benim de aralarinda oldugum "Sutum yetmiyor galiba." tayfasinin binlerce defa ayni sorulmus sorularina binlerce defa bikmadan usanbmadan yanit veren gonullu emzirme danismanlarinin takildigi bir mecradir.

Bir digeri bebegin ek gidaya gecmesiyle ilgili olan gruplar. Bunlar da kendi aralarinda blw'ciler ve kasikcilar olarak ikiye ayriliyor. Blw'ciler pek sert. Onlarin da argumani su;

"Ondan su kadar bundan bu kadar igrenc rezalet bir bulamac yapiyorsunuz, kendinizin yemeyecegi seyi bebege vermeye utanmiyor musunuz?"


Bu grupta " 6 aydan once pattiz tattirdim bebege" derseniz yuhlanirsiniz. 6. Ay milat kabul ediliyor ve o zamana dek tadim dahi onermiyorlar. Yani burada da "Doktor 5 aydan itibaren tadima baslayin dedi ne yapayim?" diye soru sorarsaniz yanit "Buyu de gel." olacaktir.

Bu gruptakiler daha dogalci, daha didikleyici ve daha avokadocudur.


Kasikci gruplar ise ayni. Bildigimiz bulamac usulu takiliyorlar. Bazen soyle tarifler cikiyor, Blw grubundan sonra vay anasini diyorum. "Bebe biskivisini alin, bir parca peynir, bir parca recel, bir parca kiyma, bir parca armut... Blender ile cek. Affiyet olsun. " Saaol cinim almiyim kalsin...


Cocuk etkinlik sayfalari var. Burada da oyun, spor, sanat vs. disinda " Biz okulda z harfine gectik, ogretmenin cok yavas oldugunu dusunuyorum sizde durum nasil?" diye soru soran kiyaslayici analar var. Bu grubun sinirlari belirlenmemis ama, her sey sorulup ogrenilebiliyor. Mesela en son hacamat tartisiliyordu!!! Bebeklere!!!

Bir de gorup gozlerimin kanadigi bazi durumlar var, deli oluyorum, ben bu ulkede bu kadar Turkce fakiri insan oldugunu bilmiyordum.

Sohpet degil sohbet. We dehil ve. Ğ diye bir harf var mesela; parmani degil, parmagini.

Mesela yuklem diye bir sey var, halkimizin bir kismi kullanmaya cekiniyor. Sen var gitmek ben soylemek seklinde cumlelere rastlamak pek olasi. Bu tipler yardim istedikleri kisilerden onlarin zihnini okumasini bekliyor. Oglum, dilinizi ogrenmek bu kadar mi zorunuza gitti ya?


Velhasil demografik ozelliklere gore cesitlenen, her kesime hitap eden bir dolu ana grubu var, iclerinden sec sec kullan.

Saka bir yana, ben de bazilarina deli abone oldum.

Sonucta bilgi bankasi, leb i derya.
Cocukluk travmasi

Sec sec harca.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder