17 Ekim 2017 Salı

Bir ebeveynlik teroru- Isim


Son ana kadar, hatta dogduktan sonra bile kucukhanima ne adla hitap edecegimizi bilmiyorduk.

Tesadufen pinterestte denk geldikten sonra Lidya adina icim cok isinmisti. Kocam "mmmmhhh" modundaydi. Kesin hayir demedi, tamam ya oldu da demedi. Ben hastanede dogum icin beklerken hala cocugun adi yoktu.

Dogdu... Hala adi yoktu. "Sizin keyfinizi mi bekleyecegim severler!" deyip "Tamam, kesin bilgi, yayalim, adi Lidya" dedik. Kocam da tekrar ede ede alistigini soyledi. Ki, bu anlasmayi yaptiktan sonra bile bin defa sordum. Bizim icin olmustu.

Sonra ebeveynler geldi hastaneye. Biz ameliyathaneye giderken onlara bir sey soylemedik. Bebek geldi ve ondan sonra haber verdik, dogdu diye. Yanimizda olmamalari kesin kesin kesin cok isimize yaradi.

Ismini sordular, soyledik. Pek cogu kimsede "Ehh" ifadesi olustu. Hic onemli degil benim icin, alisilacak sonucta. Babam her zamanki dangalakligi ile bombayi patlatti. Begenmemismis, anlami da ilk hristiyan olan kadinin ismiymis!

Ben hic sozlukte arastirma yapmamistim. Benim bildigim Lidya, Ege bolgesinde kurulan bir uygarlik. Hani parayi bulanlar😊 Hic baska bir anlami olabilecegini dusunmedim. Egeliyiz, burayla ilgili olsun, soylenisi guzel, bu kadar.

O gun hastanede hem kalabalik hem de anestezi etkisi, saskinlik falan derken cok onemsemedim bunu.

Meger onemsemeliymisim. Ucuncu gunde kocamin ailesi patlatti bu sefer. Tasvip etmiyorlarmis, bizim dinimiz zayifmis! Ulan var mi diye bir sorsana, sen beni tanimadin mi uc yildir; hangi dini aktivite icine girdim, hangi gelenegi onemsedim, belki de baska bir dindenim, nereden bileceksin!!! Belki gostere gostere yasamiyorum ben inancimi, ne biliyorsun?

Bunu anneme soylemisler. Bak bak, tasvip etmiyormus, animsadikca kiziyorum. Annem de soylerim ama benim kizim dik baslidir demis. Kocamla konustum. Istemiyorsa degistirebilecegimizi soyledim. O da kizdi ve babamin dedigi animsatti. Daha cok kizdim, cunku demistim ya, onemsememistim o muhabbeti. Ve biz artik degistirmek istemedigimize emin olduk.

Annem her zamanki gibi uyumlu hali ile belki gonlu yok onun da ama siz neyi begendiyseniz deyip cekildi aradan. Babam hala dun telefonda mizirdanip duruyordu. Kocamin ailesi icin hala kabul edilemez bir durum. Mesela babasi kulagina isim okuma merasimini yapmayacagini soylemis. Kendi tercihi.

Bu muhabbetin oldugu gun bebegin sagligi acisindan endisemizin oldugu bir gundu. Bu muhabbet tuz biber oldu. Beni uzmeye ne haklari var, ne kadar benciller diye dusundum. Bir de ayni gun kv. yemek getirmeye tek basina geldi ve oturdugu gibi aglamaya basladi. 😐 Al sana bir endise kaynagi daha. Ne oldu, biz mi bir sey yaptik, neye alindi gucendi diye dusunduk. Her ne kadar cok onemsemesem de hormonlar dalgali gidiyor bi ter basmadi degil...

Neticede aslinda aile buyuklerinden kimsenin begenmedigi, benim de hevesimin agzina sictiklari bir ismi kizimiza vermis olduk. Hic pisman degilim aksine soyledikce daha cok alistim. Kocam da ayni sekilde.

Ister şştt desinler, ister kizim desinler, hüooop desinler, ne istiyorlarsa kendi tercihleri. Ve bu sekilde aralarinda kuracaklari bag da kendi tercihlerinin sonucunu doguracak. Yani bundan sonrasi onlarin sorunu.

Yenidoganin pek cok yeniligi ile bas ederken boyle sacma bir ani da eklenmis oldu hayatimiza.

Ama karar verdik. Kizimizin adi Lidya.




10 yorum:

  1. Oyyyy.. Adıyla yaşasın, ne maceralı olmuş! İsim konusu çok önemli bir konu, işi aceleye getirmemek, inada bindirmemek, gerçekten gönlünüzün ısındığı bir ismi vermek önemli. Benim bir arkadaşım 3 defa değiştirdi ismini bebeğinin :D Sonunda mahkeme kararıyla koydukları ismi de kullanmıyorlar şimdi bebek koca tosun oldu hala lakapla idare ediyoruz :D
    Yorumlarda biri "Anka" yazınca ben de Anka koydunuz sanmıştım, şaşırdım Lidya'yı duyunca :D Olmaz, ben isterim diye illaaaa Anka olsun :D hahahaha şaka ya, şimdi lohusa kafasıyla kırılma sakın! Ay herşeye karışma konusu daha adıyla başlamış desene :D Kolaylıklar dilerim arkadaşım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anka hic kimseden onay alamamisti. Kocam sevmedi. Tek basima cocuk sahibi olsaydim hic dusunmezdim ama ortak yapinca birine daha soz hakki doguyor. :)
      Tesekkur ederim. Iyi olur umarim.

      Sil
  2. yeniden yine tebrikler.
    çok tatlı seçim.
    arkadaşımın yavrusunun adı lidya. lidya ismini ilk duyduğumda ben de 'parayı bulan lidyalılar' espirisi yapmıştım. fakat kısa sürdü. sonra lidyayla tanıştım. şuan lidya'nın benim için tek anlamı var. harrrikaa ve çok anlamlı bir bebek-kız-kadın ismi.

    bu arada gör bak sen 1 seneye lidya derken sizinkiler nasıl geberiyolar sevmeklerden o ismi.

    fakat her zamanki gibi lohusadan daha lohusa aileler konunun öznesi olmuşlar. boşver hiç takılma, yakında kendi seslerini saçma bulmaya başlarlar.

    lidyaaa, hoş geldin kııız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla yalan degil, baska hicbir manasi var mi yok mu bakmadan eski bir medeniyet adi diyerek lidya dedim. parayi bulan kismina da hayir denmez bence😁

      Valla ne yapacaklarini umursamiyorum. Yazdim ya, kendi tercihleri. Hih!😤

      Sil
  3. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.59e6384fd62928.64404367

    TDK sözlüğe göre kızımın adının anlamları :)) okumadık kardeş durumumuz yoktu diyenler için Özet geçeyim:
    Maya= Deve-at-eşekgiller, damızlık hayvan, atın toynağının altındaki yumuşak kısım askdkflfl

    Ve daha bilmediğimiz/duymadığımız/kullanmadığımız niceleri!

    İsim konusunu kimseye danışmadan koymak konusunda ne kadar doğru bir karar verdiğinizin kanıtı olmuş bu mevzu. İyi ki de öyle yapmışsınız. Yoksa her kafadan bir ses çıkıp, sizi baştan çelişkiye düşürüp soğutacak; içinize sinmeyen bir şey seçtireceklermiş baksana!

    Harika bir isim Lidya! Bayıldım <3 kendi kızımın adı da eski medeniyetlerden olduğundan pek bi ısındım :)

    Küçük bir tüyo veriyorum hemen. Google a "Lidya ismi caiz midir?" Yaz. Bir sürü sonuç çıkacak, hepsi de aynı. Aç göster!

    "Kuran'da yoktur ama dinen caizdir. Koyulmasında sakınca yoktur. Kurandaki yasaklı isimlerden biri kesinlikle değildir" diyor.

    Tabi ki biz böyle şeylere takılmıyoruz ama aile büyüklerinin içi rahat etsin...

    İlk hristiyan ismi olması da kötü birşey değil ki! Memlekette Yüzbinlerce İsa, Musa, Meryem var! O da Allah'ın dini. Ayrıca bütün dini isimler birbirinden evrilmiş zaten (davut-david, jakob-yakup, benjamin-Bünyamin falan filan eheuehe kesin Lidya'nın da bi Müslüman versiyonu vardır. Bünyamin koyunca sübhanallah, benjamin koyunca uuuu. Okunuşu farklıysa ne olmuş yani? :))) hem bak Lidya mümin kadınmış ki hak dinine hemen geçmiş, o Zaman'lar İslam olsaydı belki de İslamı seçermiş :P

    Bunları söylüyorum ki; aile büyüklerini tatlılıkla yumuşat diye. Üzülme, sinirlenme, boşver... Sen kendine ve minnoş lidyaya iyi bak, moralini bozma yeter <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Basak❤
      Hic arastirmak aklima gelmedi bu sekilde ama eger uzatirlarsa senin dedigin gibi google arastirmasi yapmalarini onerebilirim.
      Bunyamin benjamin benzetmesi cok iyi. Onu da sikistirirlarsa ters kose yapmalik kullanabilirim:)

      Sil
  4. tekrar tebrik ederim.
    haddim olmayarak cok rahatsizlik duydum ailelerin yaptiklarindan. yeni dogum yapmis bir anneye ve bebege yapilir mi bu? kulagina okumayacakmis! okuma! oku mu dedik? yani dememistiniz diye dusundum :))) nolur takmayin kafaniza. oturup simdi size ismi methedip ay soyle guzel demeyecegim ama cidden guzel. ince, narin, kibar, ipek sacli bir kiz hayal ettirdi bana bu isim.
    sizi endiselendiren saglik sorunu da gecp gitmistir umarim.
    bunyamin - benjamin benzetmesi muhtesem! hic dusunmemistim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, gunaydinn, cok tesekkur ederim!❤
      Bu donemde insan zaten her seyden rahatsiz olabilecek durumda. Ak dense bok anlasilabiliyormus. O anda fark etmiyorum mesela ama bir sure gectikten sonra verdigim tepkinin asiriligini fark edebiliyorum. O yuzden gercekten lohusaya dikkat etmek ve hassas davranmak lazim.

      Kulaga okuma meselesi de... Ben yasal olarak kimligi cikarmis, dogdugu andan beri ona adiyla hitap etmisim. Egilip kulagina da ben soylerim merasim istiyorlarsa, ne olacak. Illa arapca dua mi lazim? Benim butun iyi dileklerim ona gidiyor zaten.

      Sevgilerimle

      Sil
  5. Ailelerin ne dedigine takilacak olsak her evde hasan huseyin ahmet mehmet, ayse fatma hayriye olmaz miydi :) saka bi yana, saglikla mutlulukla yaşasın, kendini ve adini kendisi sevsin, herkesin tek dilegi bu olmali...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol mizmiz. Dilerim ilerde bu ne len falan demez!

      Sil