23 Haziran 2017 Cuma

İsim aranıyor


Kız çocigimiz olacağını öğrendikten sonra pembeli kıyafetler havuzunda bir süre yüzüp, "Aha şimdi isim bulmamız gerekiyor." derdine düştük. Halbuki çocuk sahibi olmadan önce "Erkeg zor yeaa kız olsa çok kolay isim bulunur." demiştik. İki aydan fazladır düşünüyoruz, tamam, seçenekler var kabul ediyorum ama ortak noktada buluşamıyoruz kocamla.

Biz şimdi napacuk?

Beyimin beğendiğini ben ben beğenmem, benim beğendiğimi ise beyim beğenmez diye küçük İsmaik YK'lara döndük.



Teee lise zamanlarından beridir benim istediğim bir isim vardı. Hatta hadi yaşım ortaya çıksın, zamanında Harry Potter seyrederken anka Fawkes'in Dumledore'un odasında kendini yakıp sonra küllerinden yeniden doğması sahnesi beni ok etkilemişti. Küllerinden yeniden doğmak ve bu gücü bulabilmek... Çok etkileyici değil mi? Bu nedenle bir kızım olursa adını ANKA koymak istiyorum diye hep iç geçirmişimdir.

bakışını yidiğim ❤


Kocam bu isme nasıl yaklaştı? "Meeeeh, Anka ne yeaaa." 

Muhtemelen bebek ekim ayında doğacağı için ve yine benim sevdiğim -ve yaşantı olarak anlamı olan- EKİN ismini önerdim.

Kocam bu isme nasıl yaklaştı? "Ekinler dize kadaaaarr, fener gel bize kadaaarrr" Tezahüratın gidişhatında neyle karşılaşacağımı bilecek kadar futbol kültürüne hakimim ne yazık ki. Halbuki bence çok naif. Üstelik babam benim ismimin Ekin ya da Başak olmasını istemiş, bu nedenle de çok anlamlı.

Denizle ilgili şeyleri çok seviyoruz. MERCAN güzel isim diye düşündüm.

Kocam; "Aklıma ilk Mercan Dede geliyor, mümkün değil. Üstelik sen onu doğru düzgün telaffuz edemiyorsun" dedi. Söylediğine göre Mercan değil Meeeğğrrcan diyormuşum.

DÜNYA dedim, burun kıvırdı.

MARİN dedim. Hatta aklıma ilk geldiğinde bir aydınlanma yaşamış gibi olmuştum, oha bu benim aklıma daha önce nasıl gelmedi diye. Hemen kocamla paylaştım, "Öyle isim mi olur?" dedi.

EFSUN dedim, "Büyücü mü olacak çocuk?" dedi.

YOSUN dedim, "Deli misin?" dedi.

DERİN dedim, "Mermerci."  diyerek cümlemi tamamladı.

DOĞA dedim, "Söylerken sanki şey gibi böyle, kımıl kımıl." dedi.

GÜNEŞ dedim, Yazlıkta komşumuzun kızının adıydı, ı ıh." dedi.

Emmeye gelmiyo, gömmeye gelmiyo, napıcam ben bu adamı, bilmiyorum.

Madalyonun öbür yüzünde onun sunduğu isimler de var. Örneğin ECE. Güzel isim, fakat içime sinmedi.

CEYLİN'i beğendi. Kuzenimin eski kocasının yeğeninin adı. Şimdi böyle deyince dıdısının dıdısı oluyor ama aslında değil, kuzenimin benim çocuğuma her baktığında eski eşi ile ilgili kötü anılarının aklına gelmesini istemiyorum ki her şeyden önce benim aklıma geliyor.

CEREN dedi, liseden en yakın arkadaşının çocuğunun adı Ceren ve aralarında 1 yaş falan olacak en fazla. Hatırlattıktan sonra açıklamam makul geldi.

EYLÜL olabilir diye konuşmuştuk daha önce. Yine benim iş yerinden oda arkadaşımın kızının adı Eylül, çok duyunca eskisi kadar çekici gelmemeye başladı bana.

DENİZ olsa dedik ama ailemizde 81725472357 tane Deniz var.

BESTE olabilir diye düşünüyoruz. Gerçi zihnisinir kocam onu da Arnavut Şevket ile ilişkilendirdi. (Bkz, youtube-> Arnavut Şevket ) Ama bizim için hala gündemde.


Yani işin açıkçası isim bulamıyoruz dostlar. Gerçi buluyoruz, birbirimize beğendiremiyoruz.

Çok da telaşlanmıyorum bu konuyla ilgili doğunca belki de bir ışık yanacak, "Eureka!" diyeceğiz. Ama yine de elimizde birkaç seçenek olsa fena olmaz.

Eşe dosta da haber saldık, aklınıza gelen bir isim olursa 0900'lü hatlardan bize ulaşabilirsiniz diye.

Kriterlerim:



*Anlamı neymiş ki bunun diye insanları sözlüklere koşturtmasın.
*Söylendiğinde anlaşılır olsun, fonetiği hoş olsun.
*Ne olduğu belli olsun. Yani benim mesela Pınar, anlamı ne diye kimse bana soru sormuyor, belli çünkü. Bunun gibi.
*Çok kısa ya da çok uzun olmasın. (Hayır, kızıma Su adı koyup da Pınar bayiliği almayacağım. Ayrıca bkz. Pınar ürünleri boykot)
*Tamlama olmasın. Hüseyinnur, Rüştüsu gibi isimleri tercih etmiyorum.
*Aslında iki isim istemiyorum. Ama sanırım ben hakkımı Anka'dan yana kullanacağım. Çünkü kocam tamamen reddetmedi. Ortak bulduğumuz isim çok içime sinmezse yapıştıracağım Anka'yı. Benim çocuğum, benim kararım tağam mıııı!
*Ayşe, Fatma, Hayriye, haydi çiftetelliye gibi aşşırı düz isimlerden istemiyorum. Ailemizde bu isimlerden de var, hani, alternatifleri düşünsek daha iyi olur.



*Çok marjinal olsun istemiyorum. Anka çok mu normal sanki demeyin, şuna bir göz gezdirin.
*Dini anlamı olan bir isim olsun istemiyorum.

Bahsettiğim kriterlere uygun isimlere talibim. Aklınıza gelen olursa önerileri seve seve kabul ederim.

İsim annesi olmak ister misiniz? :D

7 yorum:

  1. Benim adım başak, kardeşim ekin (erkek) :-)) senin babanla bizimkiler aynı kafadaymış baksana hehehe bizde icraata dökülmüş fekat :P
    Anka'yı ben de çok beğendim. Hem sade, hem orijinal bi isim. (Potterhead oluşunu ayrı beğendim hihuahah) bir de yeni kriter international olsun (Türkçe harf karakteri içermesin ö-ü-ç-ş-ğ) telafuzu Kolay olsun diye düşünülüyor. Malum global dünya çocuk yurtdışında okur/yaşarsa falan zorlanmasın.
    Benim kızımın adı "maya" çok içimize sinerek koyduk, çok da yakıştı eheheh. Türkçedeki anlamı olsun, kısa ve sade oluşu olsun, hemen her ülkede kullanılıyor oluşu olsun, arı maya sevimliliği olsun kendi çucuum diye demiyorum güzel isim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maya gerçekten çok tatlı:)
      Ya, sırf kendime doğursam yemin olsun daha kolaydı, ama babasının da çocuğu olunca adama da isim beğendiremeyince böyle kalakaldık.

      Bayram tatilinde yazlıkta bizimkilerle istişare yaptık, benim isimler orda da tutmadı. Yaranamıyorum anacııım:D

      Sil
  2. Maya gerçekten çok tatlı:)
    Ya, sırf kendime doğursam yemin olsun daha kolaydı, ama babasının da çocuğu olunca adama da isim beğendiremeyince böyle kalakaldık.

    Bayram tatilinde yazlıkta bizimkilerle istişare yaptık, benim isimler orda da tutmadı. Yaranamıyorum anacııım:D

    YanıtlaSil
  3. ya kusura bakmayın ama anka bi kere çok zorlama geliyor.illa marjinal olacak diye üfürükten teyyare isimler bulmak zorunda değil bence insanlar
    ayrıca fonetiği kaba bi isim karşınıza ankga tadında telafuz çıkma olasılığı çok yüksek.ve naçizane bir isim bir insanın her evresinde yakışmalı yani çocukken de , yetişkinken de , yaşlanınca da .
    ve defne belki bi öneri olabilir...
    (hülya)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hülya,
      Teşekkür ederim öneri için, Defne de düşündüğümüz isimlerden biriydi, yazmayı unutmuşum yukarıda. Sanırım netleşene kadar çocuk doğmuş olacak. :)
      Sevgilerimle.

      Sil
  4. Hoff isim işi zor yeaaa. Biz de kocamla çok ayrı telden çalıyorduk. Ben Umay, Güneş, Mayıs, Beren gibi isimler teklif ettim, ondan Melis, Pelin, Selin gibi aşırı feminen isimler geldi. Ece koyduk en son, daha doğrusu eşim koydu çünkü bana fenalık gelmişti isim seçmece derdinden doğuma 3 gün vardı koyduğumuzda yani. Ha çok mu içime sindi, hayır. Hala aklım Umay'da ama bebem 6 aylık oldu bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkekler galiba feminen isimleri daha çok seviyorlar, fark ettiysen benim eşimin de çok benzer teklifleri var. Hatta Ece de ilk teklif ettiği isimlerden biriydi.

      30. hafta içindeyim. Hala isim bulamadık. :D

      Sil